Alla inlägg den 15 december 2007

Av KB - 15 december 2007 21:48

Ikväll gjorde jag en ganska rejäl putsning av mitt 1500-pers, när jag kom 4:a i Tomtespelen på 4.18,75!

Riktigt gött sprunget av övriga KA 2-are oxå. Och extra kul att jag och 4.18-Jonte lyckades med vår lilla taktik. Eller ja, jag misslyckades kanske lite med min målgång förstås. Marockanen från Oskarshamn gjorde en snyggare fällning över målliljen och snuvade mig på bronset (5 hundradelar snabbare). Nästa gång ska jag stå emot bättre, lovar. Det viktigaste för mig ikväll var att gå under 4.20 och att hjälpa Jonte fram till en riktigt bra tid. Han satt som ett frimärke i ryggen på mig hela resan fram till 1450 m precis som planerat och sedan kom han med en härlig sprint i sista kurvan, jag var fortfarande 2:a med 50 m kvar.


Stort tack till Coach Fransson för alla eminenta mellantider och till Stoffe för....öhh att du bara stod där:-)


Det vi KA 2-are gläds mest år är att Johan Svensson inte rådde på Mäster Joels hallrekord på 4.07,27 (Mäster hade en dryg sekund tillgodo och då sprang han även sitt lopp som intervallpass ska tilläggas). Mästers uteblivna närvaro i hallen sörjdes av mig, han har ju för vana att dyka upp de gånger jag kommer till hallen. Antar därför att han hade goda skäl (t.ex. "Jag sov så gott" eller "Jag var inne i ett bra poker-stim").


I övrigt var det en bra snyltafton för min del. Lyckades få kaffe för halva priset innan start, en gratis Coca-Cola efter målgång och sedan bjöd Fransson på en Clementin (=slipper köpa lördagsgodis).

Tack...

Detta får mig att komma att tänka på följande...


Tänkvärd dialog från seriematchen i Olofström i våras:


Fransson: "Vi duschar hemma va?"

Joel: "Fan heller, jag är husägare!"


Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards