Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Training fuckin`training!

Av KB - 15 november 2007 21:09

Hemkommen från ett pass i Sunnahallen och det är trevligt att konstatera att i stort sett hela gänget var på plats.

Stoffe är verkligen tillbaka och Bäck bangar inte intervallerna trots långtidsskadan. Nicke tycks ha fått en liten nytändningen efter sommaren och trots att Joel nu för tiden lägger mest kraft på nätpoker och sovande, så var han på plats (dock förkyld) och agerade både "peppare" och fotograf (Snälla, kolla in denna bildkavalkad från passet, en riktig träningssaga). Mycket uppskattat!

Coach Fransson slet kopiöst sista hälften av intervallerna och ska ha en liten elosch för detta mot bakgrund av hans intensiva arbetsschema vid sidan om träningen.

Juniorerna med 36-Jonte och Ultra-Fille i täten sköter sig ju också riktigt bra och det är skönt att veta att det finns några killar som tar över när man lägger skorna på hyllan om cirka 50 år!

Reagerar du som läsare på att jag skriver killar och inte även tjejer? Lugn, det gör jag med, men faktum är att det inte på ett bra tag har varit några tjejer som har visat intresse för vår träningsgrupp.

Dock hoppas jag snart att det blir ändring på det, vore mkt kul med lite tjejer också! Enda dilemmat är att det lätt kan bli som förra gången en tonårstjej tränar med oss, dvs. att Stoffe mest ligger på stavhoppsmattan och pratar istället för att springa:-)


Vidare hoppas jag att ni som var på kvällens pass har överseende med mitt hastiga avvikande efter passet, bussen väntar ju inte på en tyvärr. Nu har jag dock lärt mig att den går 6 minuter senare än vad det uppges i tidtabellen på nätet. Och detta är ju perfekt eftersom det innebär att jag i fortsättningen kan köra 1 km extra distanslöpning som nedjogg nästa gång.

Nåväl ikväll var det 20*300 m som gällde. Det rådde viss förviring (från min sida) vad det gällde farten och vilan. Jag uppfattade det som 100 m joggvila när det skulle vara gåvila. Ivrigt påhejad av Joel körde jag därför joggvila de första 5 intervallerna. Resten i lite högre fart och 1 minut (100 m) gåvila.

Jag snittade de 20 stycken 300:ingarna på 52,9 sek.


Förövrigt känns det hyfsat i kroppen även om jag känner att lite skavanker gör sig påminda vid snabbare löpning, framförallt min envisa smärta i höger hamstring.

Om ett par veckor ska nog 1500 m formen vara hyfsad om ej inte helt optimal.

Många driver ju med mig om att jag försöker få in en viss mängd distanslöpning varje vecka eller "få in milen" som vi säger.

Glöm då inte att jag är en talanglös löpare uppvuxen i samma by som Peter "Kosken" Koskenkorva. Detta är ett arv som förpliktigar, "Kosken" var möjligen lite mer talangfull, men i första hand en ren träningsprodukt. Han berättade i en dokumtärfilm från 1992 att han större delen av året låg på en träningsmängd på 25-30 mil/vecka när han satsande på 1500 m och terränglöpning. När en sportjournalist en gång såg "Kosken" springa 180 varv i en inomhushall (200 m/varv), så skrev han något i stil med:

"När man sitter här och ser detta, så inser man långsamt att denna man inte förlitar sig på något uns talang utan snarare är en produkt av en kopiöst träningsmängd".


Dagens citat:


"Pappa var inte hemma, jag hittade inte honom i sängen!"


/Joels lille son, efter ett desperat försök att hitta sin far



p.s Jag måste också passa på att tacka Gisela för att hon länkade ett inlägg i sin dagbok till min blogg, det har resulterat i en rekordnotering i antalet besökare på min blogg = hela 111 stycken! Tänk att så många läsare nu har tagit del av min och Joels välgenomtänkta konditionsbaserade skattepolitik!

 
 
Ingen bild

Andreas

16 november 2007 00:53

Imponerande uppdatering Björn, kul att ha något att läsa kl.00.52 på natten :-)

 
Ingen bild

Porse

18 november 2007 16:54

Det var kul att läsa din blogg. Idag så var jag ute på Rosenholm och sprang distans med Andreas, Jonathan och Kristoffer. Trean plus tolvan. Syns i Sunnahallen i veckan kanske. Johan

 
Ingen bild

Filip

20 november 2007 15:15

Uppfattade jag bildkavalkaden rätt och att det var du som "vann" intervallerna? Imponerande i så fall, 300ingar är ju inte din starka sida direkt, brukar kanske gå liiite snabbare än tröskelfart på sin höjd. Vi måste tajma in ett möte på 1500 i vinter. Kan bli hårt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KB - 8 mars 2010 20:02

Nä, det är väl dags att bryta tystnaden.    Har varit tufft att komma igång efter fotstukningen och en del misärveckor träningsmässigt. Terräng-SM känns naturligvis inte rimligt i år. DNS-tipparen vann! :-)    Jag behöver nog helt enkelt inse h...

Av KB - 8 februari 2010 08:23

Sedan min lilla satsning börjande har det otäckt nog gått nedåt med mängden: 94 km, 82 km, 80 km, 50 km och nu 45 km!!!    Nu är det kanske inte hela sanningen eftersom v. 4 såg bra ut fram till helgen när ITB-syndromet kom krypande. Den gångna vec...

Av KB - 2 februari 2010 23:34


Dags för en liten uppdatering. Förra veckan blev verkligen inget att skryta med, bara totalt 50 km, men då ska det sägas att lördagens dubbelpass och söndagens långpass fick ställas in helt av försiktighetsskäl. På fredagen fick jag nämligen ganska...

Av KB - 25 januari 2010 19:33

Nu har jag vaknat till för ett litet inlägg igen!    Tredje veckan i satsningen är nu avklarad utan några större problem. Dock uteblev ett lätt distanspass pga. lite vadont (ville inte chansa) + att jag var övertygad om att jag skulle bli förkyld (...

Av KB - 18 januari 2010 23:46

Idag visade vågen 72,3 kg. Jag har alltså lyckas bli fetare (300 g) under 2 veckor där jag snittat på 88 km/vecka. Eller finns det måhända någon annan förklaring? Vill inte Dr Spenat stämpla in med en fysiologisk uppsats?  ...

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards