Alla inlägg den 1 november 2007

Av KB - 1 november 2007 21:39

Trevligt pass i Sunnahallen ikväll. Hela gänget slöt upp (bortsett från Stoffe som sin vana trogen sken med sin frånvaro på träningen).

På programmet stod 2000 m, 15 min vila och sedan 10*100 m + styrka och spänst.

Några klenisar hoppade av efter 1000 m, men de flesta hängde med hela vägen på en härlig 10-varvs resa. Jag fick äran att dra och låg där framme tills Joel "kickade till" vid 1400 m och fick en 8-meters lucka direkt. Mr Odehammar (för dagen bakfull) och jag höll dock ett bra och jämt tryck där bakom. Joel saktade in och gick ut på andrabanan sista 40 m för att släppa fram oss talanglösa stackare.

Topp 3 var:

Joel 6.06.00

Björn 6.06.70

Nicke 6.06.75


Km-tiderna var 3.02 och 3.04


Anmärkningsvärt var att det var de 3 äldsta, 30-plusarna, som dominerade. Därbakom imponerade i synnerhet 2.02-Jonte med 6.14 och comebackade Bäck på 6.35 (grymt på första riktiga kvalitetspasset sedan i våras när han skadade sin vad på Växjöloppet.) Filip "Smily" Kroon höll sitt vanliga 3.30-tempo och kom in på exakt 7.00 Vi ska nu försöka sätta ut honom på Jämjöhalvan (21,1 km), så ska det nog kunna hända grejer!

Det fina var att det kändes som om att det var 2000 m med mersmak frö min del, känslan var att att det hade gått att pressa ungefär samma fart 5 varv till. Och vips har vi en tid på under 9.10 på 3000 m, vilket skulle göra att man kvalade in på KA2-listan "Bästa genom tiderna":


KA 2 IF genom tiderna

Patric Nilsson


8.14,94


Yusuf Abdi


8.59,09


Per-Johan Svensson


9.05,99


Mathias Pehrsson


9.11,9m


Göran Larsson 9.12,0 4

Claes Pehrsson


9.13,17




































































































Efter kvällens träning känns det som om vi kan lyckas med detta med hjälp av varandra, hoppas speciellt på Nicke och Joel här! Joel avslöjade förövrigt att angenämt problem ikväll, nämligen: "Jag tycker inte om att ligga bakom någon". Och helt plötsligt föll alla bitarna på plats. Stoffe är ju naturligtvis där även han, när han väl kommer och tränar (lill-ponken har ju en förkärlek för att bara tävla och äta istället).


För att byta ämne. Tro det eller ej, men jag har blivit helt nedringd efter mitt förra inlägg där lille Odehammar, alias David, fanns på bild. Det är både gruvarbetare och snickare, som undrar hur de ska få tag på denna lille man som tydligen har en kroppssammansättning som passar utmärkt för att hugga sten i trånga gruvor samt spicka upp golv i krypgrunder.

Som en snickare lite bryskt uttryckte sig igår kväll: "Den jävlen kan ju spika upp brädor raklång i en krypgrund, där vi annars få ligga på knä."

Jag har dock svarat att Mr Odehammar inte ägnar sig åt något annat extraknäck än Core-träning på SATS och ölhävning på

Oĺearys.


Avslutningsvis en bild på Mäster Joel från hans lopp förra helgen över 2000 m hinder. Njut, för det är inte ofta man hittar en skäggig 35-åring som älskar att plumsa i vattengravar:



Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards