Alla inlägg den 11 november 2007

Av KB - 11 november 2007 19:41

Efter förra söndagens Silpingelopp, så har jag mest ägnat mig åt att tjära husgrund, gjuta, stöta mig fram med bilmaskin, lassa makadam och annat smått och gott inom samma område. Med andra ord; vi snackar dränering, en företeelse jag hoppas jag aldrig behöver ha med att göra igen.

Någon löpträning har det inte blivit under veckan, det har helt enkelt inte funnits tid och kraft till det. Men i fredags försökte jag köra igång igen med ett lättare 15,5 km-pass. Tyvärr så blev det inte så lätt eftersom det blåste 9 m/s och snöade/haglade. Trots att jag var bra klädd så ska det väl erkännas att jag inte kände någon större glädje under passet. Hur jag såg ut syns på bilden i början på detta inlägg.

Efteråt på kvällen gjorde dock några Cola-falskor och en folköl sitt och det kändes bra att vara på banan igen.

Idag var vädret trevligare och jag kunde leverera 15 km på 1.02.31 och avslutade med 5*100 m sprints samt 2*25 tåhävningar.


Igår tävlade Stoffe, Jonte och Fille Kroon i Jämjöhalvan. Stoffe visade att han trots allt är på väg tillbaka med vinst på kvarten (10.549 km) på 38.09 min, Jonte 2:a på 40.11 min. Kroon gjorde sin första halvmara och kom in på 1.26.51

Gött jobbat boys!


Så vad har hänt annars sedan sist. Jo, i början på veckan fick jag ett telefonsamtal på jobbet (växeln). Det visade sig vara en Kristofer Odehammar som sökte vår personalchef, kunde inte låte bli att fråga om det möjligen fanns släktband till vår lill-Nicke. Och visst, det var faktiskt hans okände bror och vi hade ett trevligt samtal om bl.a insatserna i Silpingeloppet.


Annars hoppas jag komma igång med träningen igen och kanske till och med gästa boysen i Sunna på torsdag. Måste fixa 1500-formen nu inför Luciastafetten och Tomtespelen.


Train on!


Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards