Alla inlägg den 12 november 2007

Av KB - 12 november 2007 20:03

Gisela efter sitt 200:rade träningspass samt transformerad till "Super Gisela". (Alla tänkbara rättigheter till bilderna ovan ägs av www.eskapi.com)


Det har (kanske lite sent) kommit till min kännedom att löparvännen och veganvännen Gisela har sprängt 50-minutersgränsen på 10 km genom att göra 49.00 min!

Härligt jobbat och redigt kul att se!


Tösen hade ju knappt tagit ett löpsteg sedan innan mars 2006, då hon bestämde sig för att aktivera sig själv genom att börja springa.


Detta med tider på milen får mig osökt att tänka på ett samtal med Mäster Joel i bilen hem från seriematchen i Olofström i våras. Vi spånade då på idéer som skulle kunna göra att man fick en skattesänkning på sin inkomst eftersom man FAKTISKT ÅSTADKOM något som minskade kostnaden för staten. Och ja, det ska såklart erkännas att vi inte är några stora politiker någon av oss, men vad vi kom fram till var att en förbättrad kondition borde leda till lägre inkomstskatt eftersom det så tydligt sänker samhällets (sjukvårdens) kostnader. Ett sätt att kontrollera vem som är berättigad till detta skulle då i vår värld vara att man 2 gånger varje år fick springa ett millopp och om man där gick under 60 minuter, så fick man ett okänt procentavdrag på skattesatsen. Mitt förslag var 50 minuter, men Joel tyckte det var lite för snabbt (antagligen för att han själv envisas med att köra alla distanspass i 6-minutersfart).


Nähä, nu ska jag träna!

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards