Alla inlägg den 12 mars 2008

Av KB - 12 mars 2008 10:53

Det har varit en oinspirerad början av veckan, dels pga av allmän oinspiration. Men också tidskrävande saker utanför jobbet, som gjort att det varit både sent, mörkt och blött när det funnits potentiell tid för träning. I måndags lyckades inte ens 2 1/2 män förmå mig att ta på skorna vid 22.00

Igår, tisdag, tog jag mig åtminstone lite samman sent på kvällen. Vid kombinationen tidsbrist och oinspiration brukar sammanhängande tröskellöpning fungera bra. Då är du snabbt klar och får bra träning.

Jag körde 8 km i cirka 3:40-fart så jag var klar på en halvtimme. Sedan lite vadhävningar innan duschen och sängen.

Det kanske låter löjligt, men en bidragande orsak till att jag tog mig samman till detta pass är faktiskt positiv feedback från kamrater och bloggläsare. Så tack till Frasse (som ringde i måndags) samt Joel och Mia som spred värme och inspiration med sina kommentarer till förra inlägget!


Många har hört av sig och velat ha en detaljerad redogörelse om timmarna på Olearys innan fredagens konsert.

Bjuder därför här på ett urval:

Det var ytterst trevliga timmar och som så ofta så bjöds det på intressanta "besök". Denna gången var det den forna KA2-sprintern, Johan Melin ((10,66 resp. 21,36) som slog sig ned vid vårt bord och berättade bl.a om mötet med Ben Johnson i löpargången nere i Malmö under 90-talet. En annan ny medlem i Olearys-gänget var Emma C (visst låter det som en Spice Girls-medlem med engelskt uttal). Efter några öl och snack om tävlingsinstinkt så började man ju faktiskt tro att hon äntligen ville utmana sina pers från storhetstiden 1994.

Anders "the storyteller" Elgh jobbade tyvärr men fanns under någon minut med via mobiltelefon.

Annars var kvällsnöjet att följa friidrotts-VM på storbildstv:n och kommentera hur länge vi själva hade hängt med i löpgrenarna baserat på våra pers. Noterbart är att jag själv precis slog den vinnande damen på 800 m (i 5-kampen!). Och Mäster Joel slog så gott som alla herrar som sprang 1500 m försöksheat:-)

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards