Alla inlägg den 6 mars 2008

Av KB - 6 mars 2008 22:11

Ja, denna kväll upphävdes alla fysiologiska lagar och Coach Larsen och Coach Fransson har nog anledning att genast se över sina kunskaper i ämnet tillämpande idrottsfysiologi.

Båda dessa storheter hade ju prognostiserat att jag inte skulle ha en chans att gå under 60 sekunder på 400 m. Det blir ju lätt pinsamt när till och med en gympalärare har större kunskaper. Därför är "Gympa" tillfälligt uppgraderad till "Gymnastikintendent Odehammar".

Bakgrunden till ovanstående är nämligen att jag ikväll presterade det enastående resultatet (ehh, hmm): 59,2m sek på 400 m inomhus. Detta skedde i den specialinsatta tävlingen "Frasses Challenge".

Två stycken ordinarie tidtagare med manuell klockning fanns på plats i form av 800-meters legendaren Anders "Elghen" Elgh och Coach Fransson själv. De fick tiderna 59,1 och 59,3. Det bör ju självklart understrykas att Frasse egentligen var en jävig tidtagare i detta sammanhang och avtryckarfingret gick enligt uppgift lite väl sakta vid målgången.

Även Jonte-nollkoll klockande och fick 59,0.

Jag går dock på snittet av Elghens och Frasses tider av naturliga skäl.

Det fanns också 2 stycken inhyrda harar i form av Mäster Joel och Gympa. Både gjorde ett utomordentligt jobb och la upp en perfekt fart för mig. Tack!

Dessutom ett helt gäng hejande löparkamrater runt om i hallen.


Den gode Joel hade med sig en hel bag med gamla landslagskläder insamlande under en imponerande 10-årsperiod (92-02). Detta hade helt klart en motivationshöjande effekt och jag är evigt tacksam till Mäster för detta! Jag värmde upp i ett par ärkefula långa tajts från 1992 och när det var dags för tävlingsloppet så var det så klart Joels kläder från Finnkampen 98 som gällde!


Efter denna maxning på 400 m följde det "riktiga passet", nämligen 8*1000 m, 1 min vila. Mitt snitt blev: 3.28 min

Gympa körde samma pass med 1000-ingarna på mellan 3.12-3.17, imponerande! Dock inte riktigt syftet med passet för min räkning.


Förövrigt kan nämnas att prisutdelningen är förlagd till Olearys imorgon kväll (tydligen ska jag inte behöva bekymra mig om vätskeintaget denna afton). Dessutom tog Elghen 1.65 m i höjdhopp efter 40 m jogg som uppvärmning. Han bar strumpor och ett par långa tunga adidas-byxor, är man spänstig så är man:-)


Se fler bilder från denna magiska kväll här.


Många verka ha missat att Billie the vision medverkat i TV-programet "Andra Avenyn" i höstas, det få ni ändra på:

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards