Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Halvmaran i terrängen

Av KB - 16 mars 2008 15:23

Hepp! Idag körde jag 21,1 km  ganska tuff terräng med en hel del stigningar och sugande backar samt några leriga blöta partier. Hade bestämt att köra i en hård jämn fart och hålla bra tryck utan att det skulle kännas "tävlingsfart". Tiden blev 1.26.30, dvs 4.06-tempo

Kändes som bra träning, så det hoppas jag det var.

Lite märkligt att det gick så lätt, med tanke på att gårdagens 15 km distans kändes tung och gick ganska sakta. Men där ser man vad en mellanöl, egenpoppade popcorn i rapsolja och någon näve jordnötter kvällen innan kan göra.

Måhända hade även de turkosa landslagstajtsen ett finger med i spelet. Jag fick dem till skänks av en gammal pokerspelare som tyckte han hade tillräckligt många ändå. 


Apropå halvmara-distansen så är det ju under kommande utomhussäsong dags för Coach Fransson att matcha min "otroliga" bedrift på 400 m (59,2 sek) genom att ge sig på en för honom motsvarande "svår" distans. Jag har funderat en del på det här och bestämt mig för att vara snäll.

KB:s challenge består av att "Frasse" ska göra antingen milensub 36 min (skamgränsen är ju egentligen 35 min) eller halvmaran på 1.22 h (skamgränsen är ju egentligen 1.20 h).

Gör han det är jag imponerad. Behöver jag säga att det ska göras på en kontrollmätt bana? Nä, tänke väl det!

Hans första chans kommer ju redan den 30 mars när det är dags för Marsloppet. Can he stand the challenge?! 

 
 
Ingen bild

nicke

18 mars 2008 19:49

tjena KB!

tycker du är lite för snäll mot frasse...som du skriver är skamgränsen 1:20 och med tanke på frasses långkörare på söndagar där han knäcker "de små" borde de bli en lätt match för frassemannen.

gympa

 
Ingen bild

Andreas

18 mars 2008 22:12

Ja, man märker vilka som stöder en...

Men Göteborgsvarvet i maj kanske är en utmaning där jag ska gå under 1.20 På en kuperad bana dessutom.

 
Ingen bild

Filip

20 mars 2008 12:37

Kör på med träningen nu Basse och visa dom andra gubbarna på terräng-SM...

 
Ingen bild

nicke

25 mars 2008 11:28

stort grattis på födelsedagen KB

 
Ingen bild

KB

25 mars 2008 13:23

Tack Gympa! Ska fira med några gamla gympaövningar ikväll för din skull, tack för att du mindes mig...

 
Ingen bild

nicke

31 mars 2008 21:48

näähhh, nu måste du uppdatera din fenomenalablogg KB! Vi klarar oss inte utan din poesi...för sautan KB du baura måste!

gympa

 
Ingen bild

Andreas

7 april 2008 20:41

Men Björn. Jag saknar dina uppdateringar. Kan du inte skriva lite om huset i alla fall...
:-)

 
Ingen bild

Lojken

9 april 2008 17:23

Tjena Björn! Efter många irrvägar och omvägar har jag åter hittat tillbaka till löpningen och är numera medlem i Team Blekinge sedan hösten 2007. Döm om min förvåning när jag i vår senaste medlemstidning såg ett bekant ansikte på framsidan och kom fram till att det var du! Fick mig att minnas våra duster i Karlsnäs. När vi började tala om dig frågade jag (Johan Porshult) om den där Björn fortfarande är lika driven som han var då och jag kan nu bara konstatera att det är värre (missförstå mig rätt). Jag kan bara konstatera att du gått om mig många ggr om. Fantastiska resultat du har presterat! Själv hankar jag mig långsamt tillbaka till svunnen form (såg att du nämnde Marsloppet, kom tyvärr in i mål över "skamgränsen"). Nåja, ville bara kolla läget. Ha det gött, så syns vi kanske på en startlinje framöver. Lojken (P.S: We´ll always have The Bowlers;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KB - 8 mars 2010 20:02

Nä, det är väl dags att bryta tystnaden.    Har varit tufft att komma igång efter fotstukningen och en del misärveckor träningsmässigt. Terräng-SM känns naturligvis inte rimligt i år. DNS-tipparen vann! :-)    Jag behöver nog helt enkelt inse h...

Av KB - 8 februari 2010 08:23

Sedan min lilla satsning börjande har det otäckt nog gått nedåt med mängden: 94 km, 82 km, 80 km, 50 km och nu 45 km!!!    Nu är det kanske inte hela sanningen eftersom v. 4 såg bra ut fram till helgen när ITB-syndromet kom krypande. Den gångna vec...

Av KB - 2 februari 2010 23:34


Dags för en liten uppdatering. Förra veckan blev verkligen inget att skryta med, bara totalt 50 km, men då ska det sägas att lördagens dubbelpass och söndagens långpass fick ställas in helt av försiktighetsskäl. På fredagen fick jag nämligen ganska...

Av KB - 25 januari 2010 19:33

Nu har jag vaknat till för ett litet inlägg igen!    Tredje veckan i satsningen är nu avklarad utan några större problem. Dock uteblev ett lätt distanspass pga. lite vadont (ville inte chansa) + att jag var övertygad om att jag skulle bli förkyld (...

Av KB - 18 januari 2010 23:46

Idag visade vågen 72,3 kg. Jag har alltså lyckas bli fetare (300 g) under 2 veckor där jag snittat på 88 km/vecka. Eller finns det måhända någon annan förklaring? Vill inte Dr Spenat stämpla in med en fysiologisk uppsats?  ...

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards