Alla inlägg den 28 september 2007

Av KB - 28 september 2007 20:55

Starten på veckan blev trevande.

Måndagen var obligatorisk vila och smärtan i höger hamstring gav sig inte. Tisdagens träning blev inställd på grund av att avloppet gick sönder och kvällen fick vigas åt "skitjobb" istället.

På onsdagen var det dags för Brunnssprinten och jag var minst sagt osäker på mitt högerben, att jag dessutom skulle springa en "sträcka-ut-distans" på 900 m gjorde mig inte lugnare.

För er som inte har koll på loppet så är det en stafett med 5 deltagare i varje lag. Jag tänkte dra mig ur med tanke på mitt ben, men när lagets reserv, Joel, meddelande kvällen innan att han skulle åka och leka på Lalandia i Danmark istället :-), så var det ju givet att jag ställde upp för killarna!

Nu blev mitt deltagande i loppet inget problem utan kanske till och med en lösning. Nicke som sprang vår första sträcka gav mig ett bra försprång och jag kunde springa min sträcka utan flås i nacken.

Våra utmanare Ronneby OK - elit, blev överkörda rejält och således visade friidrottarna dessa skogmullar vad skåpet skulle stå:-)

När jag vaknade upp dagen efter var smärtan i höger hamstring borta!!! När jag körde distans i hyfsad fart igår så kände jag inte av smärtan alls! Återigen visade det sig att Micke Helds koncept stämde. Öhh, just det jag kanske var lite oklar, vi vann loppet!


Här nedan syns det vinnande laget i Brunnssprinten:




Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards