Alla inlägg den 16 september 2007

Av KB - 16 september 2007 20:09

En helt ok träningsvecka, varken mer eller mindre, är slutförd:


Måndag: Vila (surprise!)

Tisdag: 16,5 km distans

Onsdag: 3,5 km distans + löpskolning. 3*1000, 2min vila. 2*500 m, 1 min vila. Snitt: 3:14/km-fart både på 1000-ingar och 500-ingar. 4,5 km jogg.

Torsdag: 15,5 km distans. 5*100 m sprints, gåvila.

Fredag: 10 km morgonjogg.

Lördag: TÄVLING. Salsjörundan, 7,5 km kuperad terräng.

Tid: 27.36 min. Placering: 2:a. Se mer nedan! 3 km uppvärmning och 2 km nedjogg.

Söndag: 26 km distans


Totalt: 93 km


Back in business efter förra veckans sjukdom och åter en vecka med drygt 9-mil, 2 kvalitetspass inkluderade.

Kände mig tung på fredagen, så jag hoppade över det planerade kvällspasset. Var lite piggare på lördagen när det var dags för en liten tävling, Salsjörundan, utanför Bräkne-Hoby. Tog detta som ett hårt träningspass. Även storebror Leandersson sprang (26.10 min) och jag hade ingen chans att hänga på hela vägen, men ledde iallafall loppet i cirka 800 m innan Robin stack iväg:-)

Det var riktigt tufft att försöka hålla 3:40-fart i den terrängen med de knixiga partierna och små branta backar. Och sedan en dryg kilometer innan mål så kom ju monsterbacken, cirka 120 meter med halt gräs som underlag. Om någon hade puttat på mig när jag nådde toppen hade jag ramlat direkt och legat kvar. Inser att jag verkligen inte är vass i terräng, tror inte mitt steg är så ekonomiskt som på bana och asfalt. Mitt lite flacka låga steg passar nog inte riktigt för en sådan här bana, och stundtals hade jag mjölksyra upp till halsen.

Höll dock ihop löpningen bra sista kilometern utan någon direkt tempoökning eller spurt, Robin var för långt fram och jag hade säkrat placeringen bakåt genom att lyckats hänga av Ronneby OK:s (och min gamla mattelärare på Komvux) Torgny "Togge" Lindström.

Samtliga resultat kan du se här: http://www.salsjon.se/salsjorundan/


Slutligen ska jag också säga att det var en kanontrevlig dag, men fint soligt väder. Ordförande i Salsjögänget sa innan start, sa att vi idag skulle få se ett nytt banrekord och av någon anledning vändes alla huvuden mot mig, vet inte om jag iallafall lyckades med att se bäst ut, med mitt nyrakde huvud och KA2-linne. Antar dock att han syftatde på Leandersson. Min tanke var dock, att "det kommer inte någon här att klara."

Varför? Jo, rekordets innehavare heter Joel och rekordet lyder 24.17 min!

Sjukt snabbt på den banan och till och med Robin var alltså nästan 2 minuter ifrån rekordet.


Ont i höger hamstring efter loppet samt i höger knä sista kilometerna på långpasset. Hoppas att bådadera läker tills tisdag morgon när nästa pass är planerat.


Är du KA2-are så kolla in vår tränings- och tävlingssida: www.ka2if.bloggagratis.se

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards