Alla inlägg den 11 september 2007

Av KB - 11 september 2007 22:04

Nja, efter det redan nämnda tröskelpasset på tisdagen, så gick det utför eftersom en förkylning slog till på onsdagen. Försökte köra på med lätt distans och korta sprints i 2 dagar, men mot slutet på veckan när jag blev trött, håglös och vaknade upp med halsont så var det bara att ligga framför TV:n och kolla på Finnkampen och tokvila.

Självklart bäljade jag i mig Ecinacea och sög på Dinamint-tabletter tills magen fräste.


Måndag: Vila

Tisdag: 3,5 km jogg + löpskolning 10*1000 m, 1 min vila. Snitt: 3:31 min/1000 m. 3,5 km jogg.

Onsdag: 18 km distans

Tordag: 10 km lätt distans + 4*100 m sprints. Börjar bli förkyld.

Fredag: 15 km distans, terräng. lätt, lätt.

Lördag: Vila. SJUK

Söndag: Vila. SJUK


Totalt: 60 km


Slutligen lite kommentarer om löparkollegerna från Blekinge.

I skymundan av "de stora" seniorernas Finnkamp avgjordes ju även ungdomsfinnkampen, och Kyrkhultssonen Jonas Leandersson var uttagen att representera Sverige. Detta gjorde han minst sagt med bravur genom att vinna 1500 m på enastående 3.58,00

Som 16-åring. Jonas springer numera för MAI och tränas av Joel, så grattis till er båda!


 Så här skrev friidrott.se om loppet:


Svenskarna drar hårt under loppet i hopp om att skaka av sig finländarna. Jonas Leandersson tar hand om farthållningen under första varven och får sedan avlösning av Anton Danielson. Ut på sista varvet blir det riktigt hårdkörning av Leandersson som skakar av sig samtliga löpare bakom. Finländaren Tommi Sundell har dock krafter kvar och tar sig förbi Danielson på bortre långsidan. Leandersson håller undan in i mål och tar sig för första gången under 4.00 när han vinner på 3:58.00.


Sedan har Kristoffer "the brat" Andersson och jag nu bestämt att vi ska försöka köra lite mer pass tillsammans, åtminstone 1 g/månad. Det tror jag kan ge en hel del både i träningseffekt och som inspiration. Vi är ju dessutom de enda i KA2 som satsar på distanser längre än 1500 m, bortsett från Filip "evighetsmaskinen" Kroon som chockade med 37.05 på Kristianopel Runt i somras.





Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards