Alla inlägg den 5 januari 2008

Av KB - 5 januari 2008 18:20

Har tagit en lite lugnare vecka med mest distanspass av olika längd. Även de lite snabbare intervallerna har jag stått över denna vecka, enda lite mer "snabbhetsinriktade" passet var i torsdags, då jag körde 2000 m, 6 min vila, 2*1000 m, 2 min vila i Sunnahallen. Tror jag snittade på runt 3.10 min/1000-ing (klockan strulade lite).

Jag kände mig inte jättepigg måste jag erkänna. Det blir säkert bättre.


Kanske blir det en resa till Stockholm helgen 19-20 jan. Dels för att springa 5000 m inomhus på Vinthundsvinter och för att se sub2-Fille springa 800 m eller 1500 m. Och sedan beställa 1, 2 eller 3 ölkannor med densamme.

Och imorgon är det förresten dags, klockan 15.15 står äntligen sub2-Fille på startlinjen på 800 m i Ärlaspelen i Eskilstuna. Om Lill-kötta följer med är fortfarande en öppen fråga, men inte så troligt. L-K hatar ju egentligen löpning.


Idag sprang jag samma terrängrunda som jag gjorde på sommarlovet 94-95. Ja, då sprang jag den varje dag hela sommaren. Ena dagen lungt och nästa dag hårt. Antagligen ganska sällsynt bland 16-17 åringar idag. Jag tyckte väl dels att det var en skön och trevlig avkopplig från att kasta pil i flera timmar om dagen på baksidan, men det var väl också ett försök att se bra ut så att Elna Nilsson skulle vilja vara mer än en vän. Ett tag fick man ju till och med låtsas tycka att Blur var bättre än Oasis för att ställa sig in hos denna sagogestalt. Men jag kom inte särskilt mycket närmre än kramar, nattvandringar och långa samtal i klädgaderoben. Sub2-fille säger sig dock har haft en närmre kontakt än så med denna flicka under skolbalen 1996. Om så var fallet tvistas det om fortfarande, men i vilket fall fick jag en viss hämnd på den jävlen på efterföljande midsommarafton. 

Tips: Lämna aldrig din bästa vän tillsammans med din fulla tjej, när du går och styrketränar i garaget längre än 10 minuter.

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards