Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Så vad händer?

Av KB - 29 januari 2008 22:03

Jo, det är fortfarande lungt för mig när det gäller träningen.

Tanken är att komma igång i veckan lite smått igen. Är inte sugen på några bakslag vad det gäller smärtorna efter min borttagna tand (har varit så gott som helt smärtfri nu i drygt 4 dagar och innan när jag bara körde på så kändes det värre efter träning). Ja, jag vet att det låter löjligt att vara så här försiktig på grund av "bara en tand" men om ni hade sett och upplevt mig under de gångna 2 veckorna så hade ni förstått. Ett öppet sår i munnen som dunk-värker har respekt med sig.

Några fantastiska träningsresultat kan jag således inte rapportera från den senaste veckan, MEN för er som inte vet kan jag avslöja att jag gjorde min bästa intervallserie med 12*400 m, 1 min vila, den 17/2. Snittade på 69,89 sek, vilket känns bra för en sådan osnabb löpare som mig.


Vill också passa på att tacka er blogg-läsare som genom era inlägg ger välkommen tröst under en lite tung period! Självklart också när Nicke ringde direkt från Oĺearys i torsdags och kollade läget mellan pizzan och ölklunkarna och Joel ropade i bakgrunden "Glöm inte hälgången!". En timme innan hade han sprungit 1000 m på 2.45 med mersmak. Och ryktet säger att den "gamle gympaläraren" nu inte heller bangar "långpass" på 70 minuter. Ser bra ut både för 1500 m och 3000 m.

Självklart också en elosch till både Coach Fransson  och Coach Larsen för förtrogna samtal per telefon nyligen.


Här kommer lite länkar till internetsidor jag ofta hänger på som tack, kanske kan du hitta ett nytt favorithak på nätet:


www.friidrott.se

Suprise! Bra resultatuppdatering och statistik etc.


www.letsrun.com

Världens bästa löparsajt suveräna rapporter om internationell elitlöpning samt intervjuer och artiklar om seriös träning.


www.theroadtobeijing.co.uk

En tidigare försoffad fet engelsman, som fick ett ryck och inte bara började träna utan satte dessutom upp målet att försöka ta sig till OS i Peking 2008 genom att göra 2.15 h på London Marathon i april (Storbrittaniens kvaltävling för OS-deltagande). Nyligen gjorde han 1.13 på en halvmara. Imponerade! Självklart är 2.15 för svårt, men runt 2.30 h känns ju plötsligt helt möjligt.


www.se.veganrunners.org

Världens första löparförening för veganer, där jag förärats med att vara ordförande.


www.eskapi.com

Giselas otroligt levande hemsida som du alltid kan räkna med. Ett interessant liv att följa, vackra bilder att skåda, ljuv musik att njuta. Och ja, jag är en sådan där tyst läsare som sällan kommenterar inläggen. Men uppskattar dem likväl.


www.tomasanderssonwij.com

Kanske sveriges bästa artist enligt mig. Tog emot att ge ut denna länken, vill helst ha honom för mig själv. Men vill samtidigt att alla ni andra melankoliska människor inte ska missa dessa låtar. Gillar du mest radioskval och skiter i texter, så hoppar över denna sida. Detta är riktig musik!


Vad är intervallträning

Kan inte påstå att jag "hänger" på denna sidan direkt, men för den som inte har superkoll på olika typer av intervallträning kan den vara mycket matnyttig!


www.runningresearchnews.com

Nyheter inom forskning och löpning. Ofta bra artiklar!


Hoppas att du gillade åtminstone någon av dessa länkar, eller?

You tell me!



Enligt uppgift brukar 2.02-Jonte var så här trött på terrängpassen i Rosenholm:

 
 
Ingen bild

nicke

30 januari 2008 15:44

härligt att du är tillbaka på bloggen och förgyller vår tillvaro...själv drar jag till madrid på torsdag men jag hoppas vi kan köra ett pass tillsammans nästa vecka!

word

 
Gisela

Gisela

30 januari 2008 20:22

Tack, Björn! :)

http://eskapi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KB - 8 mars 2010 20:02

Nä, det är väl dags att bryta tystnaden.    Har varit tufft att komma igång efter fotstukningen och en del misärveckor träningsmässigt. Terräng-SM känns naturligvis inte rimligt i år. DNS-tipparen vann! :-)    Jag behöver nog helt enkelt inse h...

Av KB - 8 februari 2010 08:23

Sedan min lilla satsning börjande har det otäckt nog gått nedåt med mängden: 94 km, 82 km, 80 km, 50 km och nu 45 km!!!    Nu är det kanske inte hela sanningen eftersom v. 4 såg bra ut fram till helgen när ITB-syndromet kom krypande. Den gångna vec...

Av KB - 2 februari 2010 23:34


Dags för en liten uppdatering. Förra veckan blev verkligen inget att skryta med, bara totalt 50 km, men då ska det sägas att lördagens dubbelpass och söndagens långpass fick ställas in helt av försiktighetsskäl. På fredagen fick jag nämligen ganska...

Av KB - 25 januari 2010 19:33

Nu har jag vaknat till för ett litet inlägg igen!    Tredje veckan i satsningen är nu avklarad utan några större problem. Dock uteblev ett lätt distanspass pga. lite vadont (ville inte chansa) + att jag var övertygad om att jag skulle bli förkyld (...

Av KB - 18 januari 2010 23:46

Idag visade vågen 72,3 kg. Jag har alltså lyckas bli fetare (300 g) under 2 veckor där jag snittat på 88 km/vecka. Eller finns det måhända någon annan förklaring? Vill inte Dr Spenat stämpla in med en fysiologisk uppsats?  ...

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards