Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av KB - 29 augusti 2007 21:55

Ännu en träningsvecka är genomförd. Målet var att försöka få upp mängden något, främst genom ett ordentligt långpass, men samtidigt få in ett bra fartpass. Och det gick helt ok.


Måndag: Vila

Tisdag: 1.Morgondistans 9 km terräng. Plus hantlar och tågång.

2. 15 km asfalt
Onsdag: 6 km distans + löpskolning + stegringslopp. Intervaller-set: 1000 m, 2min vila 6*400 m, 1 min vila (3,5 min vila efter sista), 1000 m. Tusingarna gick på 3.03 respektive 3.07 400-ringarna gick på mellan 70-77 (ganska hård motvind ena hållet). Nedjogg: 2,5 km

Torsdag: Distans 14,7 km

Fredag: Vila från löpning, men styrka med hantlar, stabilitet med balansplatta/boll samt tågång.

Lördag: 15 km hård terränglöpning. Tid: 1.02.46

Söndag: 30 km, mest terräng. Tid: 2:15 h


Totalt: 96,6 km


Detta är nu tredje träningsveckan sedan mitt ofrivilliga uppehåll pga magsjukdomen och det börja kännas att jag är på väg tillbaka mot juni-juli-formen, även om jag behöver ett tävlinglopp eller testlopp för att verkligen bekräfta detta. Tänkte köra Bromölla halvmara på lördag, men det blir nog tyvärr inställt.

Nu på lördag ska dock två klubbkamrater i Vegan Runners, de mkt trevliga Malmö-löparna Andreas och Gisela, springa Skanör-Falsterbo Runt. Hade varit kul att hänga på, men det får bli en annan gång. Stort lycka till med loppet kamrater!


Förövrigt har jag i sommar haft den stora förmånen att springa på två verkliga "Ronneby-härstammande" favoriter i form av Joakim Höckerdal och Ola Nilsson. Jocke mötte upp på gågatan i Karlskrona, ett riktigt trevligt återseende. Och Ola + sambo träffade jag helt oväntat i Stockholm på en buss, redigt kul!

Vad som var ännu mer förvånande var att dessa goda grabbar kollat in min blogg, där ser man vad ryktet sprider sig.

Eftersom detta främst är en träningsblogg tål det väl att påpekas att Jocke lovade att träna bort sin begynnande mage.

Ola däremot berättade att han tränat ett tag och han såg faktiskt riktigt "fit" ut.


Jag vill även passa på att gratulera Jonas Leandersson till hans nyvunna U-SM-guld på 1500 m och 3000 m. Ja, och självklart även då grattis till hans tränare Joel "the man" Johansson. Fortsätter det så här kan ju coachen snart säga upp sig från sin kommunala tjänst och åka världen runt och gapa mellantider istället.


Slutligen kan jag inte låta bli att imponeras av Stefan Holms spänst. En kille på 181 cm som klipper 3 stycken häckar med en höjd på 180 cm och det ser såååå lätt ut, kolla själva:

Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards