Alla inlägg den 5 juli 2007

Av KB - 5 juli 2007 18:40

Förra veckan blev minst sagt lite annorlunda träningsmässigt, främst mot bakgrund av mina onda vader. Så här såg det ut:


Måndag: Vila

Tisdag: 20 km distans (asfalt)

Onsdag: Vila

Torsdag: 21,1 km. Tid: 1:34:12 (terrängstig och grusväg)

Fredag: Vila

Lördag: 10 km tävling Kristianopel Runt. 1:a på 34.58 min (2 km innan och efter).

Söndag: 17,2 km lugn distans i terräng


Totalt: 72,3 km


Ja, jag vet träningsdagboken gråter och tränaren sliter sitt tunna spröda hår av besvikelse. MEN, jag tror ändå att jag uppehöll den grundläggande aeroba förmågan genom 3 hyfsat långa distanspass samt ett bra kvalitetspass (tävlingen).


Innan (och även under) tävlingen kände jag mig tung i benen, men jag måste tacka Micke "1.54.86 på 800 m" Held för att han innan loppet påminde mig om en sak jag redan visste, nämligen:


"Man ska alltid starta ett lopp även om man har ont eller känner sig sliten. När startskottet går kan allt plötsligt försvinna."


Nu försvann väl inte allt i mitt fall, men jag var faktiskt fräschare dagen efter tävlingen än dagen innan. Jag bockar och bugar för detta Mr Held!

Och igår när jag sprang 13,5 km terräng i lövskogen var det det finaste passet på länge. Mötte både unga bärplockare, en räv med sin unge (hon skällde visserligen ordentligt på mig) och en riktigt vacker regnbåge som strålade från himlen ner över fornborgen.

Så jag klagar inte, jag är tacksam för varje steg.

Imorgon är jag anmäld till 10 000 m bana i Växjö (DM för Småland). OM jag kommer att starta? We will see!


Sist men inte minst kommer här en bild på min tränare tillsammans med sina 5 procents överflödiga kroppsfett:



Presentation

Omröstning

Mina sponsorer inför Terräng-SM.
 Dr Spenat: Hittills okänt ekonomsikt bidrar + gratis fystest på labbet
 Shaggy: 1000 kr om jag blir topp 40 + ölkväll på O´learys

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards